Co jíst při hubnutí?

sxc_fiber_vlaknina

Co jíst při hubnutí?

Rozhodli jste se začít přidávat svému tělu na aktivitě s cílem co nejvíce do léta zhubnout? Více pohybu je jednoznačně správný způsob, ale pozor také na správnou stravu. Mnoho lidí, kteří touží zhubnout, zapomíná i na důležitost správné stravy. Jak a co jíst při hubnutí, abyste svému tělu co nejvíce pomáhali a naopak mu neškodili? Na to se nyní podíváme detailněji.

 

Hlavně nehladovět

Velké množství lidí, kteří se snaží zhubnout zvýšeným pohybem si myslí, že čím méně potravin do těla dostanou, tím dříve zhubnou. To je sice pravda, ale pro tělo to není správný postup. Kromě tuků bude mizet také svalová hmota, budou se dostavovat svalové křeče, nevolnost nebo vyčerpání. To vše mohou být následky toho, když svému tělu při sportu nedopřejete dostatek živin. Kontrolujte si všechny potraviny a zaměřte se na to, zda je vláknina v potravinách a jiné vitamíny a minerály.

 

Věnujte čas nastudování znalostí o potravinách

Strava by vždy měla být maximálně vyvážená. Potřebujete do těla dostat dostatek hořčíku, vápníku, vitamínů a minerálů. Jednou z možností samozřejmě je využívání doplňků stravy, ale všechny potřebné látky jsou obsažené v přírodních potravinách. Věnujte tedy čas jejich nastudování a správné skladbě jídelníčku. Pokud budete vědět, kde je vitamín D v potravinách obsažen nejvíce, bude se vám sestavovat jídelníček na hubnutí mnohem snadněji.

 

Menší porce vícekrát denně

Jíst při hubnutí jen 3x denně nestačí. Zejména pokud máte větší výdaje energie. Tělo musí mít neustále z čeho energii brát. Naučte se tedy jíst menší porce, ale vícekrát denně. Minimální počet porcí za den by měl být 5. Tedy kromě snídaně, oběda a večeře ještě 2 svačiny. Ideálně si připravujte všechny porce den předem do krabiček a snězte je v určenou dobu. Velkým pomocníkem při hubnutí může být i dělená strava. Zde je ukázka dělené stravy a základní charakteristiky.