Višňové ovesné sušenky

Višňové ovesné sušenky

Je čas višní

Přestože jsou višně kyselejší, než sladké třešně, tak jsou rovněž zdrojem celé řady vitamínů a minerálních látek. Obsahují jód, vápník, draslík, hořčík, železo a zinek. Z vitamínu převážně vitamín C, A a K. Nejlepší jsou čerstvé nebo je můžete přidat do ranního smoothie, vyrobit i skvělou višňovou marmeládu nebo je pro svou kyselost použít do sladších dezertů.

„Ovesné vločky jsou vydatným zdrojem tzv. beta-glukanů. Beta glukany jsou částečně nerozpustnou, částečně rozpustnou vlákninou. Mají řadu pozitivních účinků na zdraví. Známý je jejich vliv na posílení imunity. Ovlivňují snížení hladiny cholesterolu a úpravují také hladinu krevního cukru. Potraviny s beta glukany patří mezi funkční, což znamená, že pravidelná a dostatečná konzumace těchto potravin zlepšuje zdraví člověka. O výjimečnosti ovsa svědčí i fakt, že jsou cíleně pěstovány bezlepkové odrůdy, aby i osoby s celiakií mohli těžit ze zdravotních účinků ovsa.“ říká dietoložka Karolína Hlavatá.

Domácí ovesné sušenky

Tyto domácí ovesné sušenky jsou velmi snadné a rychlé hotové. Místo másla používám důkladně namleté mandle, ale můžete použít i jiné ořechy či namletá semínka. Množství medu dávkujte postupně podle kyselosti ovoce. Můžete část medu také nahradit i rozmačkaným banánem.

Višnové sušenky

RECEPT: VIŠŇOVÉ OVESNÉ SUŠENKY

SUROVINY na 20 porcí

Ovesné vločky 250 g
Kokos strouhaný 20 g
Mandle mleté  80 g
Sůl 1 g
Jedlá soda 5 g
Višně 100 g
Med 150 g

POSTUP

V míse smícháme ovesné vločky, kokos, najemno namleté mandle, špetku soli a lžičku jedlé sody. Přidáme postupně med a rukama vše důkladně spojíme a těsto necháme chvíli odpočinout. Višně si odpeckujeme a přidáme k těstu. Lžící vytvoříme malé hromádky, které poklademe na plech vyložený pečícím papírem a dotvarujeme na tenké placičky. Pečeme dozlatova v předem vyhřáté troubě na 160°C cca 10-15 minut.

Recept prošel hodnocením, odpovídá kritériím programu a byl certifikován logem Vím, co jím.

Výživové údaje na porci na 100g celkem Kritéria Vím, co jím
30g 20 porcí
energetická hodnota (kcal] kcal 108 358 2166,9 ≤ 110 kcal / porci
bílkoviny g  3 10,7 65
sacharidy g 16 51,5 311,6
  z toho cukry g 7  22.6 136,7
tuky g  4 12,3 74,7
  z toho
    nasycené mastné kyseliny (SAFA) g 1  3 18
≤ 1.1 g/100g or ≤ 13 en%
    transmastné kyseliny (TFA) g  0 0 0 ≤ 0.1 g / 100 g or ≤ 1.3 en%
vláknina g  2  4,6 8,6
sodík mg  0 0,272 1,67 ≤ 400 mg / kcal
přidaný cukr g  6 20,3 123 ≤ 20 g / 100 g

 

Autor článku a receptu: Mgr. Zuzana Douchová – nutriční terapeut a psycholog

Fotografie: Tomáš Martínez

www.vimcojim.cz