Müsli nesmí chybět u žádné snídaně

muesli-617686_960_720

Zájem o zdravou zdravu roste v posledních letech opravdu obrovským tempem. Objevují se stále nové možnosti, co si vybrat, nové úpravy těchto druhů pokrmů, nové příchutě. To müsli zná svět již z přelomu 19. a 20. století díky švýcarskému lékaři Maximilianu Bircher-Bennerovi, který jej podával svým pacientům v nemocnici. Dobře totiž věděl, že zdravá strava je vlastně lékem.

muesli-636268_960_720Proč je müsli zdravé

Müsli prošlo velkým vývojem a postupně se stává neodmyslitelnou součástí jídelníčku, zejména snídaní. Energii získanou z takové snídaně dostává naše tělo postupně a my vydržíme déle svěží. Mohou za to složené cukry, které nás na rozdíl od těch jednoduchých nenabijí energií jen na chvíli. Také vysoký obsah vlákniny v müsli je zdraví prospěšný – jedna část pomáhá korigovat metabolismus tuků a dalších látek, druhá s sebou z těla odnáší látky odpadní.

Nemáte-li čas připravovat si müsli sami, najdete místa, kde se dá poctivé domácí müsli koupit. Stačí si rozmyslet, který druh si vyberete. Některé druhy müsli se vyrábějí s minimem cukru. Místo něho se používá ječný slad, který se vyznačuje mnoha příznivými účinky, osobitou chutí a na rozdíl od cukru nezatěžuje organismus. Na druzích bez přidaného cukru si pochutnejte, chcete-li hubnout. Naopak pro sportovce a ty, kteří potřebují více energie, je určeno energií nabité zapékané müsli. Co se týče formy a příchutí, naleznete jich nespočet – sypané müsli, spékané müsli, müsli s ořechy, belgickou čokoládou, s ovocem či zdravými semínky, například Goi, Chia či Akai.

Cereálie – příjemné zpestření vaší snídaně

Občas je příjemné udělat nějakou změnu. V jídelníčku zdravé stravy to může být konzumace cereálií. Z výživového hlediska jsou výhodnější celozrnné cereálie, které mají vysoký obsah vlákniny a dalších cenných látek. Je v nich obsažena otrubová mouka, celozrnná mouka pšeničná, ovesná, a k doslazování se používá slad. Celozrnné kroužky a tyčinky, polštářky a lupínky jsou vynikající do mléka, jogurtu, kefíru nebo jen tak. Jejich příprava nemůže být jednodušší, a proto jsou tak oblíbené i u dětí.

Podstatné je to, abyste tyto zdravé potraviny nakupovali tam, kde je vyrábějí z čerstvých surovin. Solidní internetový prodejce vám ještě navíc nabídne například při nákupu nad 1 000 Kč dopravu zdarma.