Nouzový stav, který mnohým z vás nedovoluje chodit do zaměstnání tak, jak jste byli doposud zvyklí, je ideálním časem, kdy si zřídit pracovnu přímo doma. Až se situace uklidní, budete ji moci nadále využívat. Home office se tak možná pro řadu lidí stane běžnou záležitostí. K tomu, abyste mohli doma řádně a pohodlně pracovat, je nutné zvolit vhodný nábytek a vybavení. Na co nezapomenout?
Stůl do kanceláře
Dá se předpokládat, že k práci z domova potřebujete kancelář s počítačem. K tomu je tedy nutné v první řadě zvolit vhodnou místnost. Ideální je, pokud je oddělená od dalších prostor bytu či domu, alespoň tak máte potřebný klid na práci, nikdo vás během dne nebude rušit.
Pokud jde o nábytek, důležitým prvkem je pracovní stůl. Dejte si pozor zejména na to, aby měl dostatečně velkou plochu. Musí na ní kromě počítače být místo pro odkládání poznámek a dalších drobných předmětů. Vhodný je stůl, který má ve spodní části zásuvky, do nich snadno a přehledně umístíte veškerý materiál, který při práci nejčastěji používáte, tedy kupříkladu lepenku, sešívačku, flash disk apod.
Křeslo a kancelářská skříň
Kancelářský stůl musí být natolik vysoký, abyste se při posezení nedotýkali nohama, respektive stehny spodku pracovní desky. Minimální výška u klasického stolu činí kolem 75 centimetrů nad úrovní podlahy. Dle toho pak volte kancelářské křeslo. To zajistí maximální pohodlí, je-li vyrobené s dostatečně stabilní opěrkou hlavy, což oceníte při celodenní práci.
Praktický je také další kancelářský nábytek. Vždy je vhodné mít v místnosti minimálně jednu skříň, do níž uložíte dokumenty a předměty, jež nemusíte mít u stolu ihned po ruce. Dobré je, pakliže má kancelářská skříň otevřené poličky, do nich se dají snadno poskládat šanony, které zpřehlední ukládání důležitých lejster.